Skip to main content

Trzeci tydzień szkoły w Babel School 一年級的第三個禮拜

Pierwszy tydzień - 第一個禮拜

Drugi tydzień - 第二個禮拜

Poniedziałek, 12.09
星期一


Ranek w tajwańskiej szkole.
上午在學校上課。

Po południu w domu tworzenie wiersza o kolorze czarnym i nauka o czarnych motylach do projektu "Spoza tęczy".
下午在家裡寫詩,研究黑鳳蝶。



Wtorek, 13.09
星期二


Rano - malowanie.
上午 - 畫畫




Po południu - Lekcja przyrody w parku.
下午 - 在景新公園上自然課。





Wieczorem - czytanie po chińsku.
晚上 - 念中文書。



Środa, 14.09 - Tajfun za oknem
星期三 ,颱風天


Sporo lekcji udało nam się zrobić: matematykę, chiński, projekt o owadach.
今天寫了滿多功課:數學、中文、昆蟲專題報告。






Czwartek, 15.09 Święto Środka Jesieni
星期四 中秋節


Rano - gramy w "Podaj cegłę".
上午 - 玩桌上遊戲。




Po południu - dzienniczek po chińsku, ćwiczenie pisania po polsku.
下午 - 寫中文日記、練習寫波蘭文。





Piątek, 16.09 Drugi tajfunowy dzień
星期五, 颱風天


Muzeum Sztuk Pięknych
台北市立美術館





I trochę matematyki.
還有一點數學。



Sobota, 17.09
星期六


Rano - sprzątanie
上午 - 做家事

Po południu - dzienniczek, czytanie po angielsku i zabawa.
下午 - 日記、念英文書和玩遊戲。






Niedziela, 18.09
星期天


Początek pracy nad projektem o Francji.
開始做法國的專題報告。




Czytanie po chińsku.
中文閱讀。




Ponadto w tym tygodniu Ania, jak zawsze chodziła z psem na spacer, grała na pianinie i pomagała w kuchni. Asystowała między innymi przy pieczeniu ciasta. 
除此之外,本週明玲還有去遛狗、彈鋼琴、在廚房裡幫忙,包括幫做蛋糕。

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Fryderyk Chopin - lapbook

Po powrocie na Tajwan zabrałyśmy się ostro za naukę. Pierwszym projektem, który Ania zrobiła był lapbook o Chopinie. Przygotowując się do wykonania lapbooka, Ania wysłuchała wielu utworów Chopina, a także przeczytała (lub wysłuchała) poniższych opowiadań i książek o tym wielkim kompozytorze. Znalazłam też kilka pocztówek kupionych przy okazji wizyt w Żelazowej Woli i w Muzeum Chopina w Warszawie. W końcu do czegoś się te pocztówki przydały. Niektóre części do lapbooka znalazłam na stronie Teachers Pay Teachers u Hord Arsalan ( TUTAJ ). Strona tytułowa: Lista niektórych wysłuchanych utworów Chopina: Rodzina Fryderyka Chopina: Z tyłu lapbooka znajduje się oś czasu z najważniejszymi datami z życia Chopina: Jak widać, jak zawsze mieszamy języki, głównie polski i angielski. Ani nie robi różnicy czy uczy się po polsku czy po angielsku, tak więc jej notatki i projekty są również dwujęzyczne.

Animals Classification Lapbook

Last week Jaś has been very busy working on the animal classification lapbook. Lately it's been very difficult to get him interested in doing any kind of project, but to my surprise he has finished this lapbook in just a few days! I am really proud of him. I used a ready lapbook template from the wonderful Homeschool Share website, but I asked Jaś to writ all the information in his own handwriting instead of just printing the prepared text. Here are the photos of his lapbook: Jaś adding the finishing touches to the lapbook cover: Lapbook cover: The inside of the lapbook: Inside 'Classifying Living Things ': Animals with and without backbones are called:  Inside 'What are the four main Invertebrate Classes?': Inside 'What are the five Vertebrate Classes?': Mollusk characteristics Annelid characteristics: Arthropod characteristics: Echinoderm characteristics: Fish characteristics: Reptile char...

Pszczółka z rolki

Coraz rzadziej piszę tu o tym co robimy w domu, a coraz częściej o naszych wycieczkach i odkrywaniu przyrody. Dzisiaj jednak pokażę Wam co takiego kilka dni temu zrobiła Ania. Kilka tygodni temu dotarła do nas w końcu książka Piotra Sochy pt. "Pszczoły". Od razu zabrałyśmy się do czytania. Jest to ślicznie wydana przez Wydawnictwo Dwie Siostry książka-album o wszystkim co związane jest w pszczołami. Lektura tej książki to dopiero początek naszego poznawania pszczół.  Oto pierwsza praca Ani związana z pszczołami: Potrzebne materiały: rolka po papierze toaletowym żółty papier czarny papier zielony papier błękitny papier lub przezroczysta kalka kwiatki - naklejki przyklejane oczy nożyczki klej czarny flamaster Przycinamy kawałek żółtego papieru i oklejamy nim rolkę: Przycinamy trzy paski czarnego papieru o przyklejamy je jako paski pszczółki: Teraz kolej na skrzydełka i czułki: Przyklejamy lub rysujemy oczy i buzię-uśmiech: ...