Skip to main content

Spoza tęczy - nowy projekt międzyblogowy

Buba z bloga Bajdocja  wpadła na pomysł nowego międzyblogowego projektu, który należy zrealizować z dziećmi, i ... zaprosiła mnie do wzięcia w nim udziału. Minął już ponad rok od naszego ostatniego projektowego wpisu w drugiej edycji Dziecko na warsztat. Fajnie było robić coś z dzieciakami i później dzielić się swoimi pomysłami z innymi mamami. Tak więc zgodziłam się i postanowiłam przyłączyć się do projektu. Jeśli ktoś jeszcze ma ochotę się przyłączyć, to proszę o kontakt :-)


Poniżej znajdziecie zasady uczestnictwa w projekcie (prosto z bloga pomysłodawczyni).

-----------------------------------------------------------

Dokładne reguły projektu "Spoza tęczy":

1a. Projekt "Spoza tęczy" skierowany jest do blogerów-rodziców i zakłada aktywny udział ich dzieci :-)
1b. Cele projektu: zabawa rodziców z dziećmi, międzyblogowa inspiracja ;-)

2. Projekt dotyczy pięciu kolorów "spoza tęczy": różowego, brązowego, czarnego, szarego, białego. Kolejność "realizowania" poszczególnych kolorów jest dowolna. 

3a. Uczestnik projektu co najmniej raz w miesiącu opublikuje na swoim blogu co najmniej jeden wpis o tym, co skojarzyło mu się z jednym z kolorów "spoza tęczy", a w co zaangażowane było jego dziecko / dzieci.
3b. Każdemu kolorowi będzie poświęcony co najmniej jeden wpis na blogu uczestnika.

4a. Każdy wpis projektowy oprócz tekstu będzie zawierał:
a) co najmniej jedno zdjęcie z "realizowanym" kolorem,
b) logo projektu skopiowane z niniejszego wpisu-zaproszenia,
c) link do wpisu-podsumowania:  Linki uczestników 

5. Wpis projektowy może dotyczyć roślin, zwierząt, przedmiotów, książek, potraw, zjawisk i / lub wszystkiego innego, co autorowi wpisu skojarzyło się z danym kolorem, a w "realizacji" czego uczestniczyło jego dziecko / dzieci :-)

6. Link do każdego swojego wpisu uczestnik wklei w komentarzach do wpisu-podsumowania w Bajdocjipodając nazwę koloru, którego dotyczy wpis oraz wiek dziecka uczestniczącego w "realizacji".Przykład:Kolor różowy - dziecko 5 lat - link do wpisu(wpis-podsumowanie będzie dostępny od 1 września 2016 roku)

7a. Projekt trwa od 1 września 2016 roku przez 5 miesięcy, czyli do 31 stycznia 2017 roku.7b. Do projektu można zgłosić się do końca września 2016 roku, podając link do pierwszego wpisu, a do koloru i wieku dziecka (z punktu 6.dopisując swoje nazwisko / imię /  nick i nazwę bloga.Przykład:Buba z bloga Bajdocja - Kolor różowy - dziecko 5 lat - link do pierwszego wpisu

8a. Linki uczestników będę dodawać do dwóch list utworzonych we  wpisie-podsumowaniu w BajdocjiJedna lista będzie zawierać linki przyporządkowane kolorom, druga - linki przyporządkowane uczestnikom projektu.8b. Linki uczestników będę dodawać do obu list jednocześnie, w miarę pojawiania się ich w komentarzach, najpóźniej pod koniec każdego miesiąca projektowego.Linki już przeze mnie dodane do list będę z komentarzy usuwać.

------------------------------------------




Comments

  1. Dziękuję :-)
    Zapraszam :-)

    Link do wpisu-podsumowania działa od wczoraj :-)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Fryderyk Chopin - lapbook

Po powrocie na Tajwan zabrałyśmy się ostro za naukę. Pierwszym projektem, który Ania zrobiła był lapbook o Chopinie. Przygotowując się do wykonania lapbooka, Ania wysłuchała wielu utworów Chopina, a także przeczytała (lub wysłuchała) poniższych opowiadań i książek o tym wielkim kompozytorze. Znalazłam też kilka pocztówek kupionych przy okazji wizyt w Żelazowej Woli i w Muzeum Chopina w Warszawie. W końcu do czegoś się te pocztówki przydały. Niektóre części do lapbooka znalazłam na stronie Teachers Pay Teachers u Hord Arsalan ( TUTAJ ). Strona tytułowa: Lista niektórych wysłuchanych utworów Chopina: Rodzina Fryderyka Chopina: Z tyłu lapbooka znajduje się oś czasu z najważniejszymi datami z życia Chopina: Jak widać, jak zawsze mieszamy języki, głównie polski i angielski. Ani nie robi różnicy czy uczy się po polsku czy po angielsku, tak więc jej notatki i projekty są również dwujęzyczne.

Animals Classification Lapbook

Last week Jaś has been very busy working on the animal classification lapbook. Lately it's been very difficult to get him interested in doing any kind of project, but to my surprise he has finished this lapbook in just a few days! I am really proud of him. I used a ready lapbook template from the wonderful Homeschool Share website, but I asked Jaś to writ all the information in his own handwriting instead of just printing the prepared text. Here are the photos of his lapbook: Jaś adding the finishing touches to the lapbook cover: Lapbook cover: The inside of the lapbook: Inside 'Classifying Living Things ': Animals with and without backbones are called:  Inside 'What are the four main Invertebrate Classes?': Inside 'What are the five Vertebrate Classes?': Mollusk characteristics Annelid characteristics: Arthropod characteristics: Echinoderm characteristics: Fish characteristics: Reptile char...

Pszczółka z rolki

Coraz rzadziej piszę tu o tym co robimy w domu, a coraz częściej o naszych wycieczkach i odkrywaniu przyrody. Dzisiaj jednak pokażę Wam co takiego kilka dni temu zrobiła Ania. Kilka tygodni temu dotarła do nas w końcu książka Piotra Sochy pt. "Pszczoły". Od razu zabrałyśmy się do czytania. Jest to ślicznie wydana przez Wydawnictwo Dwie Siostry książka-album o wszystkim co związane jest w pszczołami. Lektura tej książki to dopiero początek naszego poznawania pszczół.  Oto pierwsza praca Ani związana z pszczołami: Potrzebne materiały: rolka po papierze toaletowym żółty papier czarny papier zielony papier błękitny papier lub przezroczysta kalka kwiatki - naklejki przyklejane oczy nożyczki klej czarny flamaster Przycinamy kawałek żółtego papieru i oklejamy nim rolkę: Przycinamy trzy paski czarnego papieru o przyklejamy je jako paski pszczółki: Teraz kolej na skrzydełka i czułki: Przyklejamy lub rysujemy oczy i buzię-uśmiech: ...