Skip to main content

Zegar DIY

Ania już od jakiegoś czasu jest bardzo zainteresowana zegarami. Pełne godziny już dawno nauczyła się odczytywać. Wpół do jakiejś godziny dopiero niedawno. (Oczywiście piszę tu o zegarze analogowym, a nie elektronicznym). 
Teraz czas na naukę dokładniejszego odczytywania godzin i minut. A jak najlepiej za to się zabrać? Samu zrobić zegar!

Co będzie nam potrzebne?
- papierowy talerz (dość gruby)
- okrągłe naklejki
- naklejki z małymi cyframi (lub sami piszemy cyfry)
- gruby papier do wycięcia wskazówek
- coś do pisania
- nożyczki
- pineska + plastelina


Zanim przystąpimy z dzieckiem do pracy powinniśmy wyciąć wskazówki zegara - jedną dłuższą i chudszą, drugą krótszą i grubszą.

Następnie przypominamy dziecku jak wygląda prawdziwy zegar analogowy i tłumaczymy dziecku co poszczególne kreseczki oznaczają i dlaczego niektóre zegary mają trzy wskazówki. 

Zaznaczamy ołówkiem miejsca gdzie mają być przyklejone kółeczka oznaczające kwadranse. a także miejsca na 5, 10, 20, 25 ... 55 minut. My użyłyśmy dwóch różnych kolorów kółeczek.
Przyczepiamy również za pomocą pineski i plasteliny wskazówki zegara:




Na obrzeżu zegara dodajemy godziny (można napisać lub użyć naklejek), a na małych kółeczkach dopisujemy minuty. 


I nasz zegar juz gotowy!



Comments

Popular posts from this blog

Fryderyk Chopin - lapbook

Po powrocie na Tajwan zabrałyśmy się ostro za naukę. Pierwszym projektem, który Ania zrobiła był lapbook o Chopinie. Przygotowując się do wykonania lapbooka, Ania wysłuchała wielu utworów Chopina, a także przeczytała (lub wysłuchała) poniższych opowiadań i książek o tym wielkim kompozytorze. Znalazłam też kilka pocztówek kupionych przy okazji wizyt w Żelazowej Woli i w Muzeum Chopina w Warszawie. W końcu do czegoś się te pocztówki przydały. Niektóre części do lapbooka znalazłam na stronie Teachers Pay Teachers u Hord Arsalan ( TUTAJ ). Strona tytułowa: Lista niektórych wysłuchanych utworów Chopina: Rodzina Fryderyka Chopina: Z tyłu lapbooka znajduje się oś czasu z najważniejszymi datami z życia Chopina: Jak widać, jak zawsze mieszamy języki, głównie polski i angielski. Ani nie robi różnicy czy uczy się po polsku czy po angielsku, tak więc jej notatki i projekty są również dwujęzyczne.

Animals Classification Lapbook

Last week Jaś has been very busy working on the animal classification lapbook. Lately it's been very difficult to get him interested in doing any kind of project, but to my surprise he has finished this lapbook in just a few days! I am really proud of him. I used a ready lapbook template from the wonderful Homeschool Share website, but I asked Jaś to writ all the information in his own handwriting instead of just printing the prepared text. Here are the photos of his lapbook: Jaś adding the finishing touches to the lapbook cover: Lapbook cover: The inside of the lapbook: Inside 'Classifying Living Things ': Animals with and without backbones are called:  Inside 'What are the four main Invertebrate Classes?': Inside 'What are the five Vertebrate Classes?': Mollusk characteristics Annelid characteristics: Arthropod characteristics: Echinoderm characteristics: Fish characteristics: Reptile char...

Pszczółka z rolki

Coraz rzadziej piszę tu o tym co robimy w domu, a coraz częściej o naszych wycieczkach i odkrywaniu przyrody. Dzisiaj jednak pokażę Wam co takiego kilka dni temu zrobiła Ania. Kilka tygodni temu dotarła do nas w końcu książka Piotra Sochy pt. "Pszczoły". Od razu zabrałyśmy się do czytania. Jest to ślicznie wydana przez Wydawnictwo Dwie Siostry książka-album o wszystkim co związane jest w pszczołami. Lektura tej książki to dopiero początek naszego poznawania pszczół.  Oto pierwsza praca Ani związana z pszczołami: Potrzebne materiały: rolka po papierze toaletowym żółty papier czarny papier zielony papier błękitny papier lub przezroczysta kalka kwiatki - naklejki przyklejane oczy nożyczki klej czarny flamaster Przycinamy kawałek żółtego papieru i oklejamy nim rolkę: Przycinamy trzy paski czarnego papieru o przyklejamy je jako paski pszczółki: Teraz kolej na skrzydełka i czułki: Przyklejamy lub rysujemy oczy i buzię-uśmiech: ...