W edukacji metodą Montessori dość wcześnie wprowadza się pojęcia d u ż y c h liczb, a więc liczb powyżej 100. Ania już świetnie rozumie pojęcia dziesiątek, setek i tysięcy, gdyż już ponad rok temu zaczęliśmy pracować nad tymi zagadnieniami. Kilka dni temu zrobiłam jej z Jasiem powtórzenie.
Pierwszym zadaniem było ułożenie:
Oto liczby, które Ania ułożyła. Na koniec miała odczytać te liczby w wybranym języku (i co ciekawe, największe problemy sprawiał jej chiński - chyba muszę częściej uczyć jej matematyki po chińsku).
Pierwszym zadaniem było ułożenie:
- zielonych kart jedności 1-9
- niebieskich kart dziesiątek 10-90
- czerwonych kart setek 100-900
- zielonych kart tysięcy 1000-9000
Następnie, na przemian z Jasiem, zaczęliśmy podawać Ani w trzech językach liczby do ułożenia. Tak więc Ania słysząc pięć tysięcy czterysta sześćdziesiąt siedem musiała wybrać karty 5000, 400, 60 i 7 i ułożyć 5467. To samo, gdy mówiliśmy four thousand three hundred twenty one lub 一千兩百三十二.
Oto liczby, które Ania ułożyła. Na koniec miała odczytać te liczby w wybranym języku (i co ciekawe, największe problemy sprawiał jej chiński - chyba muszę częściej uczyć jej matematyki po chińsku).
Comments
Post a Comment