Już jakiś czas temu wytłumaczyłam Ani, które liczby są parzyste, a które nieparzyste. Dzięki następującemu ćwiczeniu nie miała najmniejszych problemów ze zrozumieniem tego.
Należy przygotować zestaw kartoników z liczbami od 1 do 10 i 55 klocków, żetonów, małych monet lub czegokolwiek innego małego.
Prosimy dziecko o rozłożenie kartoników z liczbami po kolei, od 1 do 10, w jednym rzędzie.
Następnie pytamy się dziecko co przedstawia pierwszy kartonik - 1. Kładziemy jeden żeton pod kartonikiem.
Tak samo postępujemy z dwójką - drugi żeton kładziemy obok pierwszego.
Pod liczbą trzy kładziemy dwa żetony w rzędzie pierwszym i jeden w drugim.
Pod czwórką kładziemy dwa żetony w pierwszym i dwa w drugim rzędzie.
Zwracamy dziecku uwagę, że pod jedynką żeton nie ma pary, pod dwójką ma parę, pod trójką nie ma i tak dalej... Tłumaczymy, że te liczby, które nie mają pary nazywają się nieparzyste, a te które mają parę - parzyste.
Prosimy dziecko by samo dalej układało żetony.
My zamiast żetonów użyłyśmy malutkich klocków.
Należy przygotować zestaw kartoników z liczbami od 1 do 10 i 55 klocków, żetonów, małych monet lub czegokolwiek innego małego.
Prosimy dziecko o rozłożenie kartoników z liczbami po kolei, od 1 do 10, w jednym rzędzie.
Następnie pytamy się dziecko co przedstawia pierwszy kartonik - 1. Kładziemy jeden żeton pod kartonikiem.
Tak samo postępujemy z dwójką - drugi żeton kładziemy obok pierwszego.
Pod liczbą trzy kładziemy dwa żetony w rzędzie pierwszym i jeden w drugim.
Pod czwórką kładziemy dwa żetony w pierwszym i dwa w drugim rzędzie.
Zwracamy dziecku uwagę, że pod jedynką żeton nie ma pary, pod dwójką ma parę, pod trójką nie ma i tak dalej... Tłumaczymy, że te liczby, które nie mają pary nazywają się nieparzyste, a te które mają parę - parzyste.
Prosimy dziecko by samo dalej układało żetony.
My zamiast żetonów użyłyśmy malutkich klocków.
Na koniec Ania miała również do wykonania zadanie w zeszycie ćwiczeń.
Te pojedyncze klocuszki wyglądają na zdjęciu jak zęby ;-)
ReplyDelete