Last month Ania made a quick and easy project about fishes, all kinds of fishes - small and big ones, ones that live in oceans and seas as well as those from rivers and lakes, even fish that don't look like fish. She took the pictures (stickers) of fish from and old a sticker book. She also read the information about the fish in that book.
Later she found the English names of these creatures in Wikipedia and searched for their Polish and Chinese translations. She arranged all the names in a table that I helped her print out on sticker paper. I also helped her cut everything out as it would have taken her too much time to do it by herself. At the same time she was busy pasting the pictures of the fishes in the self made notebook.
W zeszłym miesiącu Ania zrobiła króciutki i łatwiutki projekt o rybach - rybach wszelkiego rodzaju - małych i dużych, tych co mieszkają w morzach i oceanach i tych z jezior i rzek, a nawet tych rybach co nie wyglądają jak ryby. Obrazki (naklejki) z rybami znalazła w starej książce z naklejkami. Przeczytała w książce również wiadomości o rybach.
Następnie znalazła w Wikipedii angielskie nazwy tych stworzeń i wyszukała ich polskie i chińskie odpowiedniki. Znalezione nazwy uporządkowała w tabelce, którą pomogłam jej później wydrukować na papierze samoprzylepnym i wyciąć, gdyż gdyby wycinała sama to zajęłoby jej to zbyt wiele czasu. W tym samym czasie Ania przyklejała obrazki ryb do własnoręcznie zrobionego zeszytu.
Beside the pictures of fishes and their names in three languages, you can also find the anatomy of a fish picture with parts also in Polish, English and Chinese. Ania learned the different parts of a fish when she was much younger from the Montessori three parts cards.
Poza obrazkami ryb i ich opisem w trzech językach, w zeszycie znajduje się również obrazek budowy ryby z zaznaczonymi w trzech językach częściami. Ania poznała budowę ryby jak była dużo młodsza dzięki trzyczęściowym kartom Montessori.
You can also find other information about fishes in the notebook.
W zeszycie znalazły się również inne wiadomości o rybach wycięte ze starych zeszytów ćwiczeń.
This project was also a good time to talk about how people destroy the natural environment of all water creatures.
Projekt ten był również dobrą okazją do rozmowy o niszczycielskim wpływie człowieka na środowisko naturalne ryb i innych stworzeń wodnych.
Later she found the English names of these creatures in Wikipedia and searched for their Polish and Chinese translations. She arranged all the names in a table that I helped her print out on sticker paper. I also helped her cut everything out as it would have taken her too much time to do it by herself. At the same time she was busy pasting the pictures of the fishes in the self made notebook.
W zeszłym miesiącu Ania zrobiła króciutki i łatwiutki projekt o rybach - rybach wszelkiego rodzaju - małych i dużych, tych co mieszkają w morzach i oceanach i tych z jezior i rzek, a nawet tych rybach co nie wyglądają jak ryby. Obrazki (naklejki) z rybami znalazła w starej książce z naklejkami. Przeczytała w książce również wiadomości o rybach.
Następnie znalazła w Wikipedii angielskie nazwy tych stworzeń i wyszukała ich polskie i chińskie odpowiedniki. Znalezione nazwy uporządkowała w tabelce, którą pomogłam jej później wydrukować na papierze samoprzylepnym i wyciąć, gdyż gdyby wycinała sama to zajęłoby jej to zbyt wiele czasu. W tym samym czasie Ania przyklejała obrazki ryb do własnoręcznie zrobionego zeszytu.
Beside the pictures of fishes and their names in three languages, you can also find the anatomy of a fish picture with parts also in Polish, English and Chinese. Ania learned the different parts of a fish when she was much younger from the Montessori three parts cards.
Poza obrazkami ryb i ich opisem w trzech językach, w zeszycie znajduje się również obrazek budowy ryby z zaznaczonymi w trzech językach częściami. Ania poznała budowę ryby jak była dużo młodsza dzięki trzyczęściowym kartom Montessori.
You can also find other information about fishes in the notebook.
W zeszycie znalazły się również inne wiadomości o rybach wycięte ze starych zeszytów ćwiczeń.
This project was also a good time to talk about how people destroy the natural environment of all water creatures.
Projekt ten był również dobrą okazją do rozmowy o niszczycielskim wpływie człowieka na środowisko naturalne ryb i innych stworzeń wodnych.
Comments
Post a Comment