W pierwszym wpisie z serii "Eksperymenty z wodą" pokazałam proste doświadczenie pokazujące iż woda przybiera kształt naczynia, w którym się znajduje. Zdjęcia i opis doświadczenia można znaleźć TUTAJ.
W drugim wpisie opisałam eksperyment związany z utrzymywaniem się przedmiotów na powierzchni wody i ich zatapianiem. Zdjęcia i opis doświadczenia można znaleźć TUTAJ.
Tym razem chciałam pokazać Wam lekcję Ani o mieszaninach.
Ponownie skorzystałyśmy z książki Science Activities wydawnictwa Usborne.
Wspólnie przygotowałyśmy wszystkie produkty/materiały, których zachowanie w wodzie Ania miała sprawdzić.
Zrobiłam także tabelkę, w której Ania miała zapisywać obserwacje wynikające z doświadczenia. Miała sprawdzić czy dana substancja/materiał rozpuszcza się w wodzie tworząc mieszaninę jednorodną, czy zmienia się kolor wody i czy zmienia się zapach.
Ania rozlała wodę do szklanek, a następnie do każdej szklanki wlała lub wsypała którąś z badanych substancji.
Po dokonaniu obserwacji, Ania zapisała swoje spostrzeżenia w tabelce:
Następnie Ania zajęła się "oddzielaniem" wody od kolorowego piasku. Użyła do tego ręcznika papierowego zwiniętego w lejek. Po ostrożnym odlaniu wody z mieszaniny wody i piasku okazało się, że odlana woda "przejęła" kolor piasku, a piasek został "umyty" i wrócił do swojego naturalnego koloru.
Opis kolejnych doświadczeń już wkrótce. Zapraszam.
W drugim wpisie opisałam eksperyment związany z utrzymywaniem się przedmiotów na powierzchni wody i ich zatapianiem. Zdjęcia i opis doświadczenia można znaleźć TUTAJ.
Tym razem chciałam pokazać Wam lekcję Ani o mieszaninach.
Ponownie skorzystałyśmy z książki Science Activities wydawnictwa Usborne.
Wspólnie przygotowałyśmy wszystkie produkty/materiały, których zachowanie w wodzie Ania miała sprawdzić.
Zrobiłam także tabelkę, w której Ania miała zapisywać obserwacje wynikające z doświadczenia. Miała sprawdzić czy dana substancja/materiał rozpuszcza się w wodzie tworząc mieszaninę jednorodną, czy zmienia się kolor wody i czy zmienia się zapach.
Ania rozlała wodę do szklanek, a następnie do każdej szklanki wlała lub wsypała którąś z badanych substancji.
Mąka, sól, kawa:
Kawa, cukier, olej:
Płyn do mycia naczyń, proszek do prania, nasiona:
Nasiona, wiórki, kolorowy piasek:
Po dokonaniu obserwacji, Ania zapisała swoje spostrzeżenia w tabelce:
Następnie Ania zajęła się "oddzielaniem" wody od kolorowego piasku. Użyła do tego ręcznika papierowego zwiniętego w lejek. Po ostrożnym odlaniu wody z mieszaniny wody i piasku okazało się, że odlana woda "przejęła" kolor piasku, a piasek został "umyty" i wrócił do swojego naturalnego koloru.
Comments
Post a Comment